Πληροφορηθήκαμε από τον τοπικό τύπο της Αιγιαλείας ότι το Λιμενικό
Ταμείο Αιγίου έλαβε θετική απόφαση στο αίτημα της εταιρίας ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ
ΝΕΟΝΑΚΗΣ Α.Ε για την φόρτωση προς μεταφορά στο εξωτερικό αποβλήτων «Σκωριών Μολύβου “9”» από ανακύκλωση μπαταριών που έχουν υποστεί....
επεξεργασία σε βιομηχανία της ΒΙΠΕ Πατρών.
επεξεργασία σε βιομηχανία της ΒΙΠΕ Πατρών.
Εμείς σαν Ομοσπονδία
κάναμε συναντήσεις για το ανωτέρω θέμα τόσο με τον διευθυντή του
Λιμενικού Σταθμού Αιγίου όσο και με τον Λιμενάρχη Πάτρας διερευνώντας
τις συνθήκες κάτω από τις οποίες μεταφέρονται τέτοιου είδους επικίνδυνα
απόβλητα. Διερευνήσαμε το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τέτοιου είδους
μεταφορές. Με το σημερινό δελτίο τύπου υποβάλλουμε δημόσια στο Λιμενικό
Ταμείο Αιγίου τα εξής ερωτήματα:
- Το Λιμενικό Ταμείο Αιγίου διαθέτει την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή για πρόληψη ατυχήματος ή καταστολή της ρύπανσης και ιδίως αν αυτή είναι τοξική;
- Διαθέτει εκπαιδευμένο προσωπικό για την φόρτωση κι επίβλεψη τέτοιων φορτίων ;
- Αν συμβεί ένα ατύχημα ποιες θα είναι οι συνέπειες στον όρμο του Αιγίου και στην κλειστή θάλασσα του Κορινθιακού Κόλπου ;
- Πληροφορηθήκαμε ότι για το συγκεκριμένο φορτίο είχαν δώσει αρνητικές αποφάσεις ή δεν απάντησαν στο αίτημα της εταιρίας τόσο το Λιμενικό Ταμείο Πατρών όσο και ο φορέας διαχείρισης του λιμανιού του Αστακού Αιτωλοακαρνανίας. Ποια ήταν εκείνα τα κριτήρια που οδήγησαν το Λιμενικό Ταμείο Αιγίου να λάβει αυτήν την απόφαση και να διαφοροποιηθεί από τις αποφάσεις των άλλων δύο ;
- Έχουν φορτωθεί στο λιμάνι του Αιγίου κατά το παρελθόν και πότε, φορτία που χαρακτηρίζονται επικίνδυνα ;
Εμείς ως οργάνωση που επιδιώκουμε την προστασία-βιώσιμη και ορθολογική ανάπτυξη των περιοχών του Κορινθιακού Κόλπου, επιθυμούμε τα επικίνδυνα φορτία αποβλήτων βιομηχανικής και γεωργικής παραγωγής να ανακυκλώνονται στο σύνολό τους με ασφάλεια και εγκεκριμένες επιστημονικές μεθόδους όπως επίσης και επιζητούμε την διασφάλιση της ασφαλούς μεταφοράς τους.
Κατά την άποψή μας θα πρέπει:
1. Με απόφαση των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Ναυτιλίας να οριστούν στην στρατηγική πολιτική λιμένων τα λιμάνια της χώρας μας που θα επιτρέπεται η φόρτωση και εκφόρτωση των επικίνδυνων φορτίων.
2. Τα ανωτέρω να εξοπλιστούν με την αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή. Το προσωπικό να εκπαιδεύεται περιοδικά όσον αφορά τα μέτρα πρόληψης και καταστολής σε περίπτωση ατυχήματος κατά την μεταφορά των φορτίων από και προς τα πλοία.
3. Ειδικά για τα λιμάνια της κλειστής θάλασσας του Κορινθιακού Κόλπου να απαγορευτεί πλήρως η φόρτωση και εκφόρτωση επικίνδυνων φορτίων «προϊόντων-εμπορευμάτων-αποβλήτων». Το ατύχημα μια φορά θα συμβεί και μπορεί να καταστρέψει για πάντα την ζωή στην θάλασσά μας. Γι αυτό απαιτείται σοβαρότητα και εγρήγορση από όλους μας στις προκλήσεις των καιρών.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
- Το Λιμενικό Ταμείο Αιγίου διαθέτει την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή για πρόληψη ατυχήματος ή καταστολή της ρύπανσης και ιδίως αν αυτή είναι τοξική;
- Διαθέτει εκπαιδευμένο προσωπικό για την φόρτωση κι επίβλεψη τέτοιων φορτίων ;
- Αν συμβεί ένα ατύχημα ποιες θα είναι οι συνέπειες στον όρμο του Αιγίου και στην κλειστή θάλασσα του Κορινθιακού Κόλπου ;
- Πληροφορηθήκαμε ότι για το συγκεκριμένο φορτίο είχαν δώσει αρνητικές αποφάσεις ή δεν απάντησαν στο αίτημα της εταιρίας τόσο το Λιμενικό Ταμείο Πατρών όσο και ο φορέας διαχείρισης του λιμανιού του Αστακού Αιτωλοακαρνανίας. Ποια ήταν εκείνα τα κριτήρια που οδήγησαν το Λιμενικό Ταμείο Αιγίου να λάβει αυτήν την απόφαση και να διαφοροποιηθεί από τις αποφάσεις των άλλων δύο ;
- Έχουν φορτωθεί στο λιμάνι του Αιγίου κατά το παρελθόν και πότε, φορτία που χαρακτηρίζονται επικίνδυνα ;
Εμείς ως οργάνωση που επιδιώκουμε την προστασία-βιώσιμη και ορθολογική ανάπτυξη των περιοχών του Κορινθιακού Κόλπου, επιθυμούμε τα επικίνδυνα φορτία αποβλήτων βιομηχανικής και γεωργικής παραγωγής να ανακυκλώνονται στο σύνολό τους με ασφάλεια και εγκεκριμένες επιστημονικές μεθόδους όπως επίσης και επιζητούμε την διασφάλιση της ασφαλούς μεταφοράς τους.
Κατά την άποψή μας θα πρέπει:
1. Με απόφαση των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Ναυτιλίας να οριστούν στην στρατηγική πολιτική λιμένων τα λιμάνια της χώρας μας που θα επιτρέπεται η φόρτωση και εκφόρτωση των επικίνδυνων φορτίων.
2. Τα ανωτέρω να εξοπλιστούν με την αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή. Το προσωπικό να εκπαιδεύεται περιοδικά όσον αφορά τα μέτρα πρόληψης και καταστολής σε περίπτωση ατυχήματος κατά την μεταφορά των φορτίων από και προς τα πλοία.
3. Ειδικά για τα λιμάνια της κλειστής θάλασσας του Κορινθιακού Κόλπου να απαγορευτεί πλήρως η φόρτωση και εκφόρτωση επικίνδυνων φορτίων «προϊόντων-εμπορευμάτων-αποβλήτων». Το ατύχημα μια φορά θα συμβεί και μπορεί να καταστρέψει για πάντα την ζωή στην θάλασσά μας. Γι αυτό απαιτείται σοβαρότητα και εγρήγορση από όλους μας στις προκλήσεις των καιρών.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΣΚΑΡΙΜΠΑΣ ΘΥΜΙΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου