ΡΑΓΔΑΙΑ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ
Την ώρα που το καταναλωτικό κλίμα βελτιώνεται σημαντικά στην Ευρώπη, οι
προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών παρουσιάσαν έντονες μεταβολές κατά το
πρώτο τρίμηνο του 2015. Η αισιοδοξία που έφερε η νίκη του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές.......
τον Ιανουάριο, έδωσε τη θέση της στην απαισιοδοξία στο τέλος Μαρτίου, όπως προκύπτει και από την πανευρωπαϊκή έρευνα της GfK Consumer Climate.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα ευρήματα της παραπάνω έρευνας η νίκη του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές στο τέλος Ιανουαρίου άλλαξε τη διάθεση στην Ελλάδα, με τις οικονομικές προσδοκίες να σημειώνουν άνοδο κατά 30,6 μονάδες από τον Δεκέμβριο και να φθάνουν στις 14,3 μονάδες τον Μάρτιο, όταν ένα χρόνο νωρίτερα, ο δείκτης βρισκόταν στις -24,6 μονάδες. Σύμφωνα με την GfK, οι Έλληνες καταναλωτές βασίζονται στην εκ νέου συνεπή και αξιόπιστη πληρωμή μισθών και αποδοχών μέσα στους επόμενους μήνες, καθώς και στην εύρεση εργασίας για περισσότερα άτομα.
Μόνο αυτό μπορεί να εξηγήσει την εξίσου υπερβολική αύξηση των εισοδηματικών προσδοκιών των τελευταίων μηνών κατά 29,1 μονάδες, οι οποίες έφθασαν στις 6,9 μονάδες. Πρόκειται για την υψηλότερη τιμή από τον Οκτώβριο του 2009. Ο δείκτης αυξήθηκε κατά 26,1 μονάδες μόνο κατά την περίοδο μεταξύ Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου.
Ωστόσο, η προθυμία για αγορές έπεσε ξανά αισθητά το πρώτο τρίμηνο και έφτασε στις -36,8 μονάδες τον Μάρτιο, με τους περισσότερους Έλληνες να δηλώνουν παράλληλα πως έχουν την οικονομική δυνατότητα να καλύπτουν μόνο τις πιο βασικές ανάγκες.
Ευρώπη
Στον αντίποδα, οι καταναλωτές στη δυτική και νότια Ευρώπη ήταν ιδιαίτερα αισιόδοξοι, εκφράζοντας αυτοπεποίθηση ότι θα επωφεληθούν από μια γενική οικονομική ανοδική πορεία.
τον Ιανουάριο, έδωσε τη θέση της στην απαισιοδοξία στο τέλος Μαρτίου, όπως προκύπτει και από την πανευρωπαϊκή έρευνα της GfK Consumer Climate.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα ευρήματα της παραπάνω έρευνας η νίκη του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές στο τέλος Ιανουαρίου άλλαξε τη διάθεση στην Ελλάδα, με τις οικονομικές προσδοκίες να σημειώνουν άνοδο κατά 30,6 μονάδες από τον Δεκέμβριο και να φθάνουν στις 14,3 μονάδες τον Μάρτιο, όταν ένα χρόνο νωρίτερα, ο δείκτης βρισκόταν στις -24,6 μονάδες. Σύμφωνα με την GfK, οι Έλληνες καταναλωτές βασίζονται στην εκ νέου συνεπή και αξιόπιστη πληρωμή μισθών και αποδοχών μέσα στους επόμενους μήνες, καθώς και στην εύρεση εργασίας για περισσότερα άτομα.
Μόνο αυτό μπορεί να εξηγήσει την εξίσου υπερβολική αύξηση των εισοδηματικών προσδοκιών των τελευταίων μηνών κατά 29,1 μονάδες, οι οποίες έφθασαν στις 6,9 μονάδες. Πρόκειται για την υψηλότερη τιμή από τον Οκτώβριο του 2009. Ο δείκτης αυξήθηκε κατά 26,1 μονάδες μόνο κατά την περίοδο μεταξύ Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου.
Ωστόσο, η προθυμία για αγορές έπεσε ξανά αισθητά το πρώτο τρίμηνο και έφτασε στις -36,8 μονάδες τον Μάρτιο, με τους περισσότερους Έλληνες να δηλώνουν παράλληλα πως έχουν την οικονομική δυνατότητα να καλύπτουν μόνο τις πιο βασικές ανάγκες.
Ευρώπη
Στον αντίποδα, οι καταναλωτές στη δυτική και νότια Ευρώπη ήταν ιδιαίτερα αισιόδοξοι, εκφράζοντας αυτοπεποίθηση ότι θα επωφεληθούν από μια γενική οικονομική ανοδική πορεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου